Tuesday, April 26, 2011

Kisah pesakit mata

Kisah pesakit

Pesakit: Doktor, saya manyak bosan la ini macam, lua bulan sekali saya kena latang sini kelinik cabut itu bulu mata. Manyak susah aa ini bulu mata selalu tumbuh talak betul punya tempat. Latang anam bulan sekali tak boleh doktor? Saya olang tua, tak ada olang hantar... Manyak susah la doktor...

Me (dgn senyuman of course) : tak boleh, uncle. Bulu mata bila sudah cabut, 2 bulan dia sudah tumbuh lagi. Kalau tak buang nanti mata uncle luka sebab bulu mata cucuk dalam mata. Mari uncle, saya periksa

*pesakit pun duduk di kerusi slit-lamp & aku pegang kelopak mata dia*

Pesakit: waaaahhh... Tangan doktor manyak wangiii... Saya mau latang lua minggu sekali la ini macaaammm

Me: hmmmm...


Moral of the story: always act and wear your best to meet your patients.... you never know which part can calm down an angry patient...

Sekadar gambar hiasan dengan dua staff nurse Klinik Mata.. :)

No comments:

Post a Comment